MAMUSIU

 



- Mamusiu, dlaczego mam jeść warzywa?
- Bo będziesz zdrowa.
- Mamusiu, czemu muszę myć rączki?
- Bo będą czyste i żadne zarazki ci nie zaszkodzą.
- Mamusiu, a dlaczego ten pan nosi okulary?
- Może nie widzi zbyt dobrze i one mu pomogą.
- Mamusiu, a dlaczego musimy słuchać policji?
- Bo są pewne zasady, których wszyscy musimy przestrzegać. Wtedy będzie porządek i zgoda.
- Mamusiu, czy pająk ma serce?
- Tak, takie maciupkie.
- Mamusiu, czy słoń umie pływać?
- Tak, umie. Nawet nurkuje.
- Mamusiu, a jak samolot lata?
- Ma takie silniki i skrzydła. Rozpędza się i jest w stanie się unieść.
- Mamusiu, a dlaczego Zuzia mi dziś wytknęła język?
- Pewnie była na coś zła. Może to był żart? A może pobaw się z nią, żeby nie było jej smutno.
- Mamusiu, skąd ty to wszystko wiesz?
- Chodziłam do szkoły i jestem troszkę starsza, to się nazywa doświadczenie. Życie mnie nauczyło.
- Mamusiu, a czemu tam giną ludzie?
- Nie wiem kochanie.
- Mamusiu, a dlaczego zaczęła się ta wojna?
- Bo ktoś chce wziąć coś, co nie należy do niego.
- Dlaczego?
- Nie wiem.
- Mamusiu, a czemu tam są rakiety? Coś złego ci ludzie tam komuś zrobili?
- Nie kotku. Nic.
- To dlaczego ich atakują?
- Nie wiem.
- Mamusiu, a czemu jest tyle zła na świecie?
- Nie wiem kotku.
- Dlaczego mamusiu teraz tego nie wiesz?
- Bo tego nie uczą w szkole, a i w życiu nie doświadczyłam wojny.
- To dobrze.
- Czemu tak sądzisz córeczko?
- Bo chyba żaden człowiek nie powinien nigdy dowiedzieć się czym jest wojna. Wtedy nie zrobi jej nikomu...
Udostępnij ten post.
I posłuchaj czasem dzieci. One dużo wiedzą.
Image by Pixabay

Komentarze

Popularne posty