SŁOWA MAJĄ MOC

Image on Pixabay

Ostatnio mam wrażenie, że zamachu dokonano także na nasz język ojczysty (językoznawstwo to moje odchylenie zawodowe:)

Zubożała nam ilość czasowników modalnych. Ograniczono je do dwóch, ewentualnie trzech. Nie będę ich pisać w bezokoliczniku, bo to nie wykład językoznawczy. 

Ostatnio ciągle słyszę, że coś MUSZĘ, czegoś mi NIE WOLNO, ewentualnie POWINNAM. 

A gdzie podziało się CHCĘ, MOGĘ, POTRAFIĘ, WOLNO MI, UMIEM i CHCIAŁABYM???? 

Jestem kobietą, więc MUSZĘ?

Muszę się dostosować.

Muszę zagryźć zęby.

Muszę się poświęcić.

Muszę zapomnieć o moich potrzebach.

Muszę cierpieć.

Muszę dumnie pełnić role w społeczeństwie jakie kobieta POWINNA?

No tak,  przecież powinnam od razu zakładać rodzinę, rodzić dzieci ile się da, nieważne czy zdrowe czy chore. Dajesz dziewczyno. MUSISZ. Jesteś tak wyposażona przez naturę, że POWINNAŚ zrobić z tego użytek. Czy masz na to ochotę czy nie. I siedź cicho. Dzieci też wydawaj na świat nie krzycząc za bardzo, bo nie wypada. Słabeusze krzyczą, Ty MUSISZ wziąć się w garść. Nie proś o znieczulenie, nacięcie. Poród w wodzie? W dupie Ci się poprzewracało!!!

MUSISZ skupić się na rodzinie. Tylko. Po co ci praca, twoje pieniądze, wykształcenie i ten cały feminizm. NIE WOLNO ci zapomnieć do czego jesteś stworzona, nie możesz decydować. Inni wiedzą lepiej głuptasku. Dobro ogółu liczy się ponad dobro jednostki. 

A gdzie do cholery moje CHCĘ? MOGĘ?WOLNO MI? CHCIAŁABYM?

Chcę, ale nie muszę. 

Mogę, bo jestem wolna. 

Wolno mi, gdyż nie zależę od nikogo. 

Chciałabym, więc to zrobię. 

Internet szaleje. Dziewczyny na ulicach. Chłopaki wspierają. Jest moc. Bo słowa mają moc.💪 

One tworzą rzeczywistość. 

Ja CHCĘ takiej ⬇️ 

Jestem kobietą = wolną =niezależną =matką, jeśli taka jest MOJA decyzja = sama stanowię o sobie = jestem CZŁOWIEKIEM 

Podaj post dalej, słowa mają moc💪

Polub moją stronę:

https://www.facebook.com/PoliAnnBlog/

Warto 👍

Komentarze

Popularne posty