JAKI JEST TWÓJ SUKCES?




Rozmawiam z ludźmi już jakiś czas. Często też po prostu wymieniam z nimi wiadomości i bez względu na płeć zdarza mi się zauważyć w nich totalny brak wiary w siebie. Nieważne czy to osoba ze świetnym wykształceniem, z maturą czy bez, z małego miasta, wioski czy aglomeracji, czy ma lat dwadzieścia czy pięćdziesiąt. Łączy ich jedno. 

Piszą, że mają nudne życie. Monotonia to ich codzienny towarzysz, a beznadzieja coraz częściej ich odwiedza. Nie są zadowoleni z pracy. Nie zawsze mają rodziny. Czasem przeżyli trudne związki, zostali skrzywdzeni. W czasie pandemii ich życie towarzyskie nie istnieje. Nie mają możliwości poświęcać się pasjom. Żyją jak roboty. Od do. Praca, dom, zakupy. I tak w kółko. 

Nie jestem psychologiem. Nie prowadzę terapii. Jeśli akurat rozmawiamy i mówią jak są beznadziejni, ja zadaję im wtedy tylko jedno pytanie. Takie, jakie zadaję sobie, kiedy mam gorszy czas. 

W czym jestem dobra?  💪

I nie chodzi tu o spektakularne sprawy. To mogą być naprawdę na pozór drobne, ale w rzeczywistości szalenie istotne umiejętności. 

Ja na przykład dobrze tańczę, potrafię słowami wyczarować klimat, mam świetną pamięć. I robię pyszne żeberka. To już chyba sporo? 

Moja przyjaciółka jest kreatywna, przedsiębiorcza i podaje genialną karkówkę. Jest właścicielką piekielnie zgrabnych nóg i załatwi nawet niemożliwe. 

Moje kolejne kochane dziewczyny mają wyczucie smaku, robią świetne sałatki, potrafią ładnie urządzić wnętrze. Dużo, by tu wymieniać w czym są dobre. 

Wniosek nasuwa się więc jeden - o każdej osobie można powiedzieć, że coś umie, jest w czymś świetna i ma jakieś dobre strony. Grunt to je sobie uświadomić! Wypisać na kartce w punktach niczym listę zakupów. I czytać codziennie tak długo aż będzie się znało tę litanię na pamięć. Wtedy to zadziała. 

Wszak naszą wartość zauważy drugi człowiek tylko wtedy, gdy sami w nią uwierzymy!

Z czym zatem sobie świetnie radzisz? 

Napisz i z uśmiechem zacznij dzień!

Komentarze

Popularne posty